søndag 21. august 2011

Min nye hest - Diesel!:o)

Etter mye grubling og frem og tilbake bestemte jeg meg (sammen med Even) for å kjøpe Diesel, som jeg har hatt på for to sommere på rad nå. Han var til salgs, og hadde ikke jeg kjøpt han hadde han blitt solgt til noen andre. Denne tanken plaget meg, da jeg hadde funnet god kjemi med denne karen og likte han utrolig godt.




Han er en meget pen gutt, det kan vel alle se.:o) Han er kontaktsøkende og kosete av seg. 5 år gammel, så her er det fortsatt mye å lære...og unghestnykker å temme! Men det er det som er litt morsomt, å ha en hest å jobbe med.

 Meget fine gangarter, særlig flott galopp - runde og luftige steg. Han er ikke av de største. Har ikke målt han, men tipper han er mellom 160 og 165 cm et sted. Akkurat passe.:o)

Dette er en hest jeg tenker å bruke meget allsidig, alt fra turer i fjellet, til sprag og dressur. Kanskje prøver jeg å kjøre han inn også, men der har vi enda gamlemerra som er en brukbar kjørehest.:o)

Nå har vi litt press på oss utover høsten, da fjøsen vår per dags dato kun kan romme én hest. Silobygget er under modifisering, til å bli stall kombinert traktorgarasje. Blir hærlig med eget stallbygg!!:o)

Neste innlegg kommer snart....da er det huset og oppgraderingene der dere skal få lese mer om...

Hilsen Siv!

2 kommentarer:

  1. Gratuler med ny hæst! :) Dokk har å hold på med ja :)

    SvarSlett
  2. Du, bi det nå oppdatering her snart eller???? ;)

    SvarSlett